tirsdag den 30. august 2011

Endnu mere nyt strik...




Så har vi igen været heldige at få lidt dejlig strik... Denne gang er det min bedstemor, ungernes oldemor, som har været igang med at strikke en vest til Carl Emil.. Og endnu engang er den med røde knapper, når de nu spørger, kan jeg ligeså godt vælge det, jeg synes er finest...
Vestemodellen er ret go´.. En gammel model, som min bedstemor også strikkede til mig, da jeg var barn.. I de helt kolde nætter sover ungerne gerne i sådan en, og ellers bruges de udenover en langærmet trøje til bukser.. Det ser så sødt ud, og så har jeg go´samvittighed, fordi de holder sig dejligt varme...

Latyrus buketten har jeg fået af min svigermor og den står i køkkenet og spreder en dejlig duft... Hun har lidt flere forskellige typer end jeg selv har... Næste år tror jeg, at jeg vil have flere forskellige....

25 kommentarer:

Frk. Sannemand sagde ...

Så fin en vest. Findes der en opskrift? :-)¨
Mvh Ulla

Ulla sagde ...

Wauw, hvor den skøn!! De røde knapper gør den bare ekstra lækker og edgy :o)
Kh Ulla.

Rikke sagde ...

Ihh hvor er den bare fin den vest! Det er altid dejligt at have strikkende i familien:)

Fargevandring sagde ...

Det var en nydelige vest, og sikkert ganske rask og enkel å strikke. Har du tilfeldigvis oppskriften til 4-5 års størrelse? Hilsen Anne Lise

DuodjiS sagde ...

Kjempefin vest! Den ser faktisk ganske lett ut å strikke, så da er det kanskje håp for meg også, som ikke strikker så mye... En slik vest hadde lillemor trengt nå når det går mot høst.

Annchen sagde ...

Hvor er den bare fin rakel!! Du er virkelig heldig med dine strikkere..:)
Lækkert med det røde til de to lidt neutrale farver..
Og tak for sidst.. Det var dejligt at møde dig - vi må finde på noget en dag med lidt mere ro og tid;)
Dejlig dag til dig..
Kh Anne

trinesoehest sagde ...

Sikke nogle dygtige strikkere du har i din familie! Og god stil har de altså!!

May-Britt sagde ...

Den er rigtig fin og flot med de røde knapper - min mor spørger også altid mht garnfarve, knapper m.m. og så får jeg jo det lige som ønsket :-) Skønt! Dejligt at se, at nogle blomster overlever al regnen - mine fine buketroser har det ikke for godt i tiden ... Hav en dejlig dag! KH May-Britt

Iben sagde ...

Hvor er den sød. Modellen er simpel og retrolækker og de røde knapper gør lige hele forskellen. Lækkert med sådan nogle strikkende bedstemødre. Her får vi desværre ikke leveret så meget mormorstrik mere efter hun har fundet ud af at den slags kan sæles på Trendsales /: hrmmpf

Unknown sagde ...

Her er det farmoe, der står for produktionen af veste til ungerne. Og ja, det er så fint med en vest ud over en langærmet trøje:-)

Clara sagde ...

Hvor er den superfin den vest. Jeg kan godt li den er sådan lidt grov i sit udtryk! Dejligt med sådan en strikkende bedstemor! kram

Julia Hausfrau sagde ...

Sikke en fin vest, især med de røde knapper :)

Christina sagde ...

veste er hyggelige - her hedder de pullunder (pull under?) eller på øst-tysk : westover ;)
jeg er også ved at strikke en til min emil :)

angie sagde ...

wunderschönes shirt!!! ich liebe die schlichten farben!!! und die blumen sind soooo schön!!! ich habe sie auch im garten und sie wärmen mein herz, wenn die sonne fehlt!!! liebe grüße aus deutschland, angie

Fru Schou sagde ...

Sikke en fantastisk dejlig vest:-)

Christina sagde ...

Hvor er den fin. Det er sikkert et gammelt gammelt mønster eller??

Mette sagde ...

Du er altså heldig med sådan en strikkende familie! Fantastisk lækker vest.
Har du i øvrigt fundet ud af noget med den anden strikkeopskrift?
Fortsat god tirsdag :-)
Kh. Mette

by Busk sagde ...

Skøn vest, er sikker på den er dejligt at have på...man må jo nok hellere til at finde vintertøjet frem....

Christina Ravn sagde ...

Skøn vest! elsker jo bare hjemmestrik - kan slet ikke få nok.

Lige nu er jeg bidt af hæklenålen, har for første gang kastet mig ud i hæklet beklædning, man skal jo udfordres. Tror det bliver til fremvisning på bloggen senere idag :)

Desværre har vi ikke rigtigt nogen som strikker til os, det gad jeg ellers godt :) Du er heldig med de bedster og older!

bare WUNDERBAR sagde ...

Sannemand-
Jeg ved det faktisk ikk helt, el om hun bare strikker efter en gammel, men jeg skal prøve at høre hende ad.. :)

Ulla-
Jeg kan slet ikke få nok af det røde til Carl Emil.. synes det gør dem så frække og med lidt spræl i.. :)

Rikke-
Du kan tro vi også er glade for det.. :)

Fargevandring-
Jeg ved ikke engang om der er en opskrift, men jeg skal spørge min bedstemor ad.. :)

Duodijs-
Ja det giver go samvittighed at gi dem vestene på nu det begynder at blive koldt og blæsende.. det er også lidt hyggeligt.. :)

Anne-
Ja det var super hyggeligt, og jeg er helt med på at finde en dag.. Vi kan jo lige sms, nu har jeg jo dit nummer.. :)

Trine-
Ja det er så dejligt.. og de har faktisk ok go stil, for jeg får også tit noget, som de bare har lavet uden at spørge og så kommer de først og spørger om noget når de kommer til knapfarver og jeg har faktisk aldrig fået noget jeg ikk ku li..:)

May-
Ja det er så ærgerligt med alt det vand.. jeg er ved at være SÅ træt af det.. jeg får bare aldrig slået den græsplæne, og nu ser det da mest ud som om der bor nogen her som slet ikke går op i deres have overhovedet.. :(
Og ja, det er et par dygtige damer.. :)

Iben-
Ha ha er det rigtigt, så nu har hun en lille biks derinde? Bare med strik veste el? Så må du jo til at hoste op.. :))

Auvill-
Ja jeg synes også det er super fint og cool samtidigt med at de bliver holdt varme.. oftest er det strikket i uld.. :)

Clara-
Ja det kan jeg faktisk også bedst li, altså når det er groft strik.. Både til mig selv og ungerne.. :) Den er ret sådan tæt uden at være for tæt.. :)

Julia-
Jamen de der røde knapper, kan slet ikke stå for dem.. det gir lige lidt pift til de der drengefarver.. :)

Christina-
Sjove tyske ord, men førhen havde man vel også tit tynde uldveste under trøjen ku jeg forestille mig.. :)

Angie-
Thank you for your comment, I write you back in english, my german is not that well in written words allthough I´m pretty good at reading it.. ;) I also love the shirt, it´s nice and warm in these cold days.. :)

Fru Schou-
Ja den er super lækker.. har dem efterhånden i mange varianter, også en i grå og nogle i ensfarvede lyserød, rød og beige.. Hun er dygtig til det. :)

Christina-
Jo det er et gammelt gammelt mønster, hun strikkede en del af dem til mig da jeg var barn, så de er da ihvertfald nok 30 år gamle.. Men jeg skal høre hende ad om der findes en opskrift.. :)

Mette-
Tro mig, vi nyder det virkeligt også meget.. :)
Jeg har ikke hørt mere om trøjen.. Hun mente selv at hun havde kigget efter den store trøje model og så kortet den ned is tr ved at tælle sig frem undervejs, hvordan man så end gør det..

by Busk-
Ja det må vi vist bare erkende.. og det er også hyggeligt nok, men ville bare hellere have en masse solskin og lidt blæst hvis du sku være.. ik mere regn for nu.. :)

Chrisitna-
jeg er også så glad for alt det vi har og kan også altid bruge mere.. jeg har slet ikk givet mig i kast med hverken strikning el hækling af tøj.. måske det fordi de gør det, og så bruger jeg min tid på så meget andet, syns det er så store uoverskuelige projekter.. :)

Christina sagde ...

I så fald siger du bare til:-)

Anonym sagde ...

Hvor er det en fin vest og nogle dejlige blomster :)

bare WUNDERBAR sagde ...

Chrisitna-
Det skal jeg nok.. ;)

Lise-
Det er det ja.. skønt at have mennesker omkring sig, som er så søde til at give den slags til en.. :)

Mette sagde ...

Øv at der ikke findes nogen opskrift på trøjerne. Jeg må lede videre på nettet. Men tak for hjælpen. Kh. Mette

Anonym sagde ...

Hej,

Måske dette mønster fra Femina kan bruges?

http://www.femina.dk/Strik-selv/Boern/2011/04/1117-babystrik.aspx

Om ikke andet til inspiration - hvis strukturmønsteret er for piget, tror jeg sagtens man kan droppe det uden det har konsekvenser for selve modellen.

:) Marguerite