onsdag den 21. november 2012

Hæklet juleranke m. forskellige motiver.







Efter at min freestyle hæklede juleranke fra sidste år blev vist i julereportagen fra vores hjem i sidste nummer af Boligliv, har jeg set flere ranker dukke op især via instagram... I skal have lov at se min ppå nært hold... Der er både den nemme pakke og de lidt mere besværlige, julekagen, snemanden, juletræet og kirken...

De er alle sammen hæklet udfra fri fantasti, og jeg nyder igen at finde dem frem i år...
Så vidt jeg husker er ranken hæklet på en forholdsvist stor nål 3,5-4 og med 8/8 bomuldsgarn...

I år skal den sikkert hænge i vinduet igen....

20 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvor er den fin! Ranker er bare så smukke og dekorative :-)

Marie sagde ...

Jeg er så vild med den. Jeg skal besøge min søster i weekenden og en del af hendes lille værtindegave bliver en lille juleranke. Og jeg må også hellere lave en til os selv. Idéen er så sød, og jeg hygger mig med at freestyle de små motiver. Så tak for inspiration :-)

det ALLERBEDSTE jeg ved... sagde ...

Den er bare SÅ fin! Bliver nødt til at se om mine egne hækleevner rækker til sådan en hyggeligt ranke:0)
Mange hilsner
Louise

Malu sagde ...

Søteste jeg har sett!!!!
:o)

LeizyB sagde ...

Den er bare helt fantastisk fin!

Uuuglehytta sagde ...

så fantastisk søt :D jeg er IKKE no hæklemester men, det der vil jeg gjerne prøve:)
Karoline!

Unknown sagde ...

Den er da bare super sød og julet den ranke. Gid jeg kunne hækle.

Kristin sagde ...

Den er så fin Rakel. Vil gerne gøre dig kunsten efter. Håber jeg kan

Kabakü sagde ...

Den er super sød;)

Linen sagde ...

Hvor er den bare helt utrolig fin, mærkeligt at jeg har overset den da jeg bladrede bladet igennem hos min veninde

Lonni´s Verden sagde ...

Hvor er den bare fin og flot.
God dag til dig.
Klem Lonni

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Hvor er den bare fin, nu ærgre jeg mig igen over at jeg ikke kan hækle.

Har sendt et par mail til dig, men intet hørt, så jeg tænker de måske er røget i spam ??

Ha´en dejlig aften

Knus Susi

Haust sagde ...

Så fin!!! Å, eg gler meg til jul! :)

Lis sagde ...

Din ranke er også rigtig fin. Den sender tanken hen på et charms armbånd. Smukt og rigtig julet.

Kh.Lis

bare WUNDERBAR sagde ...

Tak for alle jeres søde kommentarer.. Elsker selv at hækle fra fri fantasi, og det bedste er at det aldrig bliver forkert.. Kun rigtigt... Og fint... :-)

Fru Kongen sagde ...

Hvor er den da også sød

Anette Andersen sagde ...

Hvor er den sød og sjov. Tænk hvis man kunne hækle rensdyr :-)

elviras drops sagde ...

Denne er berre kjempesøt! Så flink du er som kan hekle slikt frå fri fantasi!

Fyrstenogfruen sagde ...

Hvor er den skøn! Hvem der bare kunne hækle....

Annette Andersen sagde ...

Super flot. Jeg må bare lære at hækle. . . Syntes det er svært. Bare det at læse en opskrift. Det kunne lige så godt stå på russisk :-)