søndag den 30. marts 2014

Fantastiske forår... i marts.


En blandet uge, hvor især vejret, solen og foråret har gjort indtryk. Forår i marts! Det er ret fantastisk.
Det blev ugen hvor vores mirabelletræ endeligt sprang ud med de fine små hvide blomster. Det dufter fantastisk, og lige nu står det med en hel tæt krone. Vi har også besøgt de små påskelam tæt på hvor vi bor, og i skuret er en solsort flyttet ind og har lagt 3 små blå æg. Vi håber, de bliver til små fugleunger, og at katten ikke kommer og forstyrrer!
De første botaniske tulipaner er sprunget ud og står side om side med de sidste smukke krokus.
Frederikke og jeg har fået solens første drys fregner over næsen, især Frederikke har været virkeligt meget ude i den seneste uge. Der har også været så smukke himle både morgener og aftener. Om morgenen bliver jeg ofte vækket tidligt enten af yngsten eller af hunden der vil ud. Så plejer jeg at gå ud, en lille morgenvandring i haven. Når det er helt tidlig morgen kan det være næsten magisk, når morgensolen viser sig fra sin smukkeste side med orange/lyserød himmel, stæren sidder i tv antennen på taget og basker med vingerne og skræpper og duen smider om sig med uh uh... uh uh... Der er bare en helt særlig stille ro, der klokken seks om morgenen.

At jeg har drukket en pokkers masse kamillethe og været invaderet af hoste og snot er en anden sag, det hører vel i en eller anden udstrækning også årstiden til. Så har jeg til gengæld haft tid til at kigge i mine magasiner og mine havebøger og drømme om de ting, jeg gerne vil lave i haven i år.
I nat gik vi over til sommertid. Vores havemøbler står fremme hele året, så dem skal vi ikke bøvle med, men måske de skal have en storvask.
God solskins søndag.

7 kommentarer:

Sine sagde ...

Skønne marts glimt Rakel. Nyder selv alle de spændende ting der følger med en have. Ens egen have.
Også fortsat god søndag til dig : )

Ylvalishule sagde ...

Sikke dejlige billeder ... og ja, tænk, forår i marts, det er da ganske magisk.

bare WUNDERBAR sagde ...

Hej Sine.
Tak... marts er jo bare usædvanligt fantastisk i år :) og ja ens eget lille stykke land kan ikke måles med noget. Hvert forår bliver jeg helt overrasket over hvor meget jeg egentligt har savnet udelivet og havearbejdet... men nu er det nu... :)))

Anne-Sophie sagde ...

Sikke nogle vidunderlige billeder! Snot til trods, så lader det til at I har haft en god måned!

KH
Anne-Sophie

Maria-Therese/Mamamaruska sagde ...

Smukke smukke billeder!
Bliver glad helt ned i maven af dem :)

Forår er magisk!

mAs sagde ...

Great photos, so full of spring...my favorite season :)

Julia sagde ...

Smukke, smukke billeder. Foråret er så velkomment og så tiltrængt her i mit hjørne... KH J