søndag den 2. november 2014

Sommerblomster og forår i november.


Det er helt utroligt, at man i november måned stadig kan plukke den fineste buket af sommerblomster i haven. Det lykkedes mig at samle små gule valmuer, morgenfruer, coverroser i både pink og hvid, tallerkensmækkere, marguritter, kæmpe verbena, storkenæb og salvie.
Buketten står nu i en fin Bing & Grøndahl vase, som jeg fandt på loppemarkedet i sidste uge.

Idag har vi, Carl Emil og jeg, vasket vinduer og gjort klar ude foran. Luget og fejet fliser. Det er blevet så fint og helt klar til oppyntning med gran, lyskæder og lygter. Og selvom vi er klar til netop den slags oppyntning, så er det også en lidt underlig fornemmelse, når vejret idag mest af alt minder om forår.
Især ungerne er ret spændte på, om der mon kommer sne til jul, og lige nu har jeg lidt svært ved at forestille mig, at sneen daler, men jeg håber alligevel, at vi får et ganske fint lag, der bringer julestemningen frem om en lille måneds tid.
Frosten må dog gerne vente et par dage endnu, jeg har nemlig stadig en hel del blomsterløg, der skal i jorden...

3 kommentarer:

angie sagde ...

danke für die tollen bilder und inspirationen, eine schöne woche wünscht angie aus deutschland

Anna sagde ...

Ja, det er helt fantastisk. Jeg plukkede den sidste buket dahliaer i weekenden. Jeg kunne godt have plukket i denne uge også, men jeg valgte at grave dem op. På et tidspunkt må frosten vel komme?!

Kh
Anna

et delerum sagde ...

Jeg elsker sne og frost, men må også indrømme, at det er skønt at kunne gå tur i starten af november med åben jakke - spændende hvordan vinteren mon bliver i år!
/tina